Метод альтернативних комунікацій PECS

Кожному з нас життєво необхідна комунікація. Багато дітей з аутизмом практично не вміють спілкуватися, їм складно звертатися до оточуючих з проханнями, скаргами, з бажанням поділитися враженням. Процес комунікації для них є дуже складним і абстрактним. Вони не «лінуються», коли не вимовляють слова і не спілкуються, вони просто не вміють цього робити.

  • біоакустична КОРЕКЦІЯ

    0%
  • мультисенсорна ТЕРАПІЯ

    0%
  • ТОМАТІС ТЕРАПІЯ

    0%
  • СЕНСОМОТОРНА КОРЕКЦІЯ

    0%

Комунікаційна система обміну зображеннями або PECS – це модифікована програма прикладного поведінкового аналізу (ABA) з раннього навчання невербальної символічної комунікації.

Дана програма не вчить усного мовлення безпосередньо, проте таке навчання сприяє розвитку мовлення у дитини з аутизмом – деякі діти після початку програми PECS починають використовувати спонтанну мову.

Навчання системі PECS відбувається у природному для дитини середовищі, в класі або вдома, під час її типових занять протягом дня. Навчання дитини такої комунікації відбувається з використанням позитивної поведінкової підтримки, яку називають підхід піраміди. Техніки навчання включають різні стратегії АВА, такі як об’єднання в ланцюг, підказки, моделювання та модифікації навколишнього середовища.

Система РЕСS дозволяє визначити поняття “комунікація” або “спілкування” способом, доступним для дитини з аутизмом. “Комунікація” – це обмін, для здійснення якого потрібен комунікативний партнер. Тобто дитина, не може щось сказати в повітря, і з повітря з’явиться те, що вона хоче отримати. Дитина повинна “звернутися” – підійти до партнера, привернути увагу партнера, і викласти своє прохання доступним (для дитини) і зрозумілим (для партнера) способом. І після цього партнер надасть дитині те, що вона просила.

Основні переваги використання системи РЕСS:

  1. РЕСS – це програма, яка дозволяє швидко придбати базові функціональні навики комунікації.
  2. За допомогою РЕСS можна швидше навчити дитину проявляти ініціативу і спонтанно вимовляти слова, ніж за допомогою навчання найменувань предметів, вокальної імітації, або посилення погляду.
  3. За допомогою РЕСS спілкування для дитини з оточуючими людьми стає більш доступним і, таким чином, стає можливим узагальнення набутих вербальних навичок.

Система навчання PECS складається з декількох фаз, кожна з яких має свою мету:

  1. вступ в комунікацію – дорослий вчить дитину спілкуватися за допомогою карток,
  2. наполегливість і подолання відстані для комунікації – підвищення самостійності учня: він повинен навчитися показувати картку сам, без допомоги дорослого,
  3. вибрати потрібне зображення – дитина вчиться вибирати зображення сама з безлічі інших,
  4. структура пропозиції – учень поміщає зображення предмета на смужку для пропозиції, де написано «Я хочу»,
  5. прохання у відповідь на питання – за допомогою цієї смужки дитина вчиться відповідати на питання «Що ти хочеш?»
  6. коментування – дитина вчиться відповідати на інші питання.

Звідси, діти з аутизмом не “лінуються”, коли не вимовляють слова і не спілкуються, вони просто не вміють цього робити, і альтернативні методи спілкування, як РЕСS їх цьому навчають. Використання РЕСS не тільки не гальмує розвиток розмовної мови, а навпаки, прискорює його – завдяки плануванню словесного і візуального стимулу в процесі обміну. Так, дитина з картками виглядає незвично, але краще нехай дитина спілкується за допомогою карток з однолітками, і набуває соціальні навички, чи не спілкується взагалі.

Переваги

dev-ico (11)

Перевірені міжнародні методики для ефективної нейрореабілітації

dev-ico (9)

Нормалізація і поліпшення нейрофізіологічного потенціалу дітей та дорослих

dev-ico (3)

Команда фахівців, які працюють в рамках загального наукового підходу

dev-ico (5)

Унікальна установа, що об'єднує медицину, психологію, біофізику, а також функціональну діагностику.

Що про нас говорять

Спробуйте стікерпаки нашого центру

перейдіть за посиланням для завантаження

О центре

Залишилися питання?

Заповніть форму нижче і ми зв'яжемося з Вами найближчим часом

dev-logo (2)

098 7135618
063 7308642

-

Україна, м. Київ
вул. Андрія Верхогляда, 4

-

rozvutok.psy@gmail.com