Метод альтернативних комунікацій PECS

Кожному з нас життєво необхідна комунікація. Багато дітей з аутизмом практично не вміють спілкуватися, їм складно звертатися до оточуючих з проханнями, скаргами, з бажанням поділитися враженням. Процес комунікації для них є дуже складним і абстрактним. Вони не «лінуються», коли не вимовляють слова і не спілкуються, вони просто не вміють цього робити.

  • біоакустична КОРЕКЦІЯ

    0%
  • мультисенсорна ТЕРАПІЯ

    0%
  • ТОМАТІС ТЕРАПІЯ

    0%
  • СЕНСОМОТОРНА КОРЕКЦІЯ

    0%

Комунікаційна система обміну зображеннями або PECS – це модифікована програма прикладного поведінкового аналізу (ABA) з раннього навчання невербальної символічної комунікації.

Дана програма не вчить усного мовлення безпосередньо, проте таке навчання сприяє розвитку мовлення у дитини з аутизмом – деякі діти після початку програми PECS починають використовувати спонтанну мову.

Навчання системі PECS відбувається у природному для дитини середовищі, в класі або вдома, під час її типових занять протягом дня. Навчання дитини такої комунікації відбувається з використанням позитивної поведінкової підтримки, яку називають підхід піраміди. Техніки навчання включають різні стратегії АВА, такі як об’єднання в ланцюг, підказки, моделювання та модифікації навколишнього середовища.

Система РЕСS дозволяє визначити поняття “комунікація” або “спілкування” способом, доступним для дитини з аутизмом. “Комунікація” – це обмін, для здійснення якого потрібен комунікативний партнер. Тобто дитина, не може щось сказати в повітря, і з повітря з’явиться те, що вона хоче отримати. Дитина повинна “звернутися” – підійти до партнера, привернути увагу партнера, і викласти своє прохання доступним (для дитини) і зрозумілим (для партнера) способом. І після цього партнер надасть дитині те, що вона просила.

Основні переваги використання системи РЕСS:

  1. РЕСS – це програма, яка дозволяє швидко придбати базові функціональні навики комунікації.
  2. За допомогою РЕСS можна швидше навчити дитину проявляти ініціативу і спонтанно вимовляти слова, ніж за допомогою навчання найменувань предметів, вокальної імітації, або посилення погляду.
  3. За допомогою РЕСS спілкування для дитини з оточуючими людьми стає більш доступним і, таким чином, стає можливим узагальнення набутих вербальних навичок.

Система навчання PECS складається з декількох фаз, кожна з яких має свою мету:

  1. вступ в комунікацію – дорослий вчить дитину спілкуватися за допомогою карток,
  2. наполегливість і подолання відстані для комунікації – підвищення самостійності учня: він повинен навчитися показувати картку сам, без допомоги дорослого,
  3. вибрати потрібне зображення – дитина вчиться вибирати зображення сама з безлічі інших,
  4. структура пропозиції – учень поміщає зображення предмета на смужку для пропозиції, де написано «Я хочу»,
  5. прохання у відповідь на питання – за допомогою цієї смужки дитина вчиться відповідати на питання «Що ти хочеш?»
  6. коментування – дитина вчиться відповідати на інші питання.

Звідси, діти з аутизмом не “лінуються”, коли не вимовляють слова і не спілкуються, вони просто не вміють цього робити, і альтернативні методи спілкування, як РЕСS їх цьому навчають. Використання РЕСS не тільки не гальмує розвиток розмовної мови, а навпаки, прискорює його – завдяки плануванню словесного і візуального стимулу в процесі обміну. Так, дитина з картками виглядає незвично, але краще нехай дитина спілкується за допомогою карток з однолітками, і набуває соціальні навички, чи не спілкується взагалі.

Переваги

dev-ico (11)

Перевірені міжнародні методики для ефективної нейрореабілітації

dev-ico (9)

Нормалізація і поліпшення нейрофізіологічного потенціалу дітей та дорослих

dev-ico (3)

Команда фахівців, які працюють в рамках загального наукового підходу

dev-ico (5)

Унікальна установа, що об'єднує медицину, психологію, біофізику, а також функціональну діагностику.

Відмінно
На основі 41 рецензії
Дымнич Ирина
Дымнич Ирина
17/11/2023
Вітаю! Я мама дівчінки, яка погано розмовляє! Мені рекомендували цей центр і я звернулась за допомогою! Тут мені дитину діагностували і прописали лікування! Шлях не швидкий, але я бачу фантастичні успіхи! Тут у центрі знаходиться відразу все( нейропсихолог, масажист,логопед,БАК,ТОМАТІОС терапія)
Andrew Butko
Andrew Butko
22/09/2023
Пишу відгук після року реабілітації. Взагалі спочатку потрапили до невролога (в іншому місці), не сказала нічого, пішли до іншого - аналогічна ситуація. Дитина 2.10 років не реагувала на ім’я, була емоційна. Але я як тато нервував, тому шукав рішення. На форумах прочитав про лікаря Сторожук та клініку, яка спеціалізується на лікуванні дітей з особливостями у розвитку. Записалися, зробили ЕЕГ, на консультації нам сказали, що є збудження нервових центрів, направили на доплерографію (виявили проблеми з судинами)- нам також лікар прописав курс методів та занять. Місяць ми інтенсивно займалися , потім перерва, пролікували судини, повторний аналіз був хороший; дитина одразу стала більш спокійною, почалися слова…підключили логопеда. Зараз кожні пів року робимо контрольне ЕЕГ. Дитині вже 4: ходить в садок, має друзів, розвивається. Дуже рад, що не зупинився рік тому і шукав)
Светлана Кузнецова кузнечик
Светлана Кузнецова кузнечик
04/08/2023
Дуже оперативно вдалося записатись на діагностику та консультацію, дуже цікаві пакети для економії, нажаль до ведучого спеціаліста на найближчий час не вдалось записатись, але коли потрапили на консультацію зрозуміли чому, дуже дякую!
Устим Харицький
Устим Харицький
29/07/2023
Звернувся за консультацією до психофізіолога з проблемою відчуття постійного підвищеного тиску, головних болей, втомлюваності, виснаження. Обрав саме цю клініку за рекомендацією знайомих. Дівчата записали на діагностику та консультацію психофізіолога Сторожук. Лікар, аналізуючи стан ритмів мого мозку (та й взагалі багато чого мені розповів цікавого), вказав на можливі проблеми з судинами шиї та голови. Я звичайно зробив доплер, та виявилися сильні спазми. Лікар прописав препарати, розслабляючий масаж та neurofeedback). Після одного курсу як новий Я ????: сплю, продуктивність топ. Це все було 5 місяців тому, через місяць повторна діагностика і подивимось на результат. Команда класна, лікар розумний, все по факту каже. Дуже вдячний вам!
Алексей Шестопал
Алексей Шестопал
15/07/2023
Дитині 7 років, йти до першого класу. Поведінка дуже активна, мало контрольована. Нам одразу ставили СДУГ. Шукали лікування. І саме в цій клініці запропонували пройти повну діагностику СДУГ. То ж тест МОХО не підтвердив гіперактивність. А зробивши електроенцефалограму, лікар пояснив у чому причина такої поведінки та неуважності. Збудження і незрілість. Тому зараз коригуємо. Як гора з плечей) тому що СДУГ не лікується. І, дякуючи цьому центру, ми тепер знаємо, у чому проблема і як лікувати)

Спробуйте стікерпаки нашого центру

перейдіть за посиланням для завантаження

dv278

Залишилися питання?

Заповніть форму нижче і ми зв'яжемося з Вами найближчим часом

dev-logo (2)

098 7135618
063 7308642

-

Україна, м. Київ
вул. Драгомирова, 4

-

rozvutok.psy@gmail.com