логопед

Хто такий логопед і навіщо він потрібен?

Багато батьків розчулюються, коли їх малюк, перекручуючи слова і не вимовляючи багато букв, розповідає віршик в дитячому садку. Згодом дитина вчиться правильній вимові слів, може зв’язати їх між собою, побудувавши правильне речення. Але, на жаль, не у всіх дітей процес мовного розвитку проходить гладко. Якщо до 5-6 років явно простежуються дефекти мови, необхідно проконсультуватися з логопедом.

Хто такий логопед?

Логопедом називають фахівця, який виявляє і виправляє будь-які порушення мови у дітей. Його робота є комплексною. Крім допомоги в постановці вимови, він ще займається розвитком дитячого мислення, уваги, пам’яті, моторики. Це все, що потрібно для якісного освітнього процесу.

Виходячи з віку дитини, логопед перевірить, чи правильно він вимовляє звуки, скільки слів присутньо в його лексиконі, наскільки правильно він вміє складати фрази і пропозиції, а також визначить інші комунікативні навички малюка.

Під час заняття зі своїм пацієнтом логопед допомагає йому розвивати артикуляційний апарат, проводить заняття, спрямовані на формування фонетичного слуху, вчить будувати граматично правильні речення.

Деякі батьки не завжди розуміють, навіщо це потрібно, посилаючись на те, що дитина ще маленька і після того, як вона піде в школу, сама всьому навчиться. Однак все набагато серйозніше. Якщо до певного віку малюк не навчиться правильно вимовляти всі звуки, у нього можливі:

  • проблеми в спілкуванні з однолітками;
  • комплекси, здатні перешкодити розвитку творчих та інтелектуальних здібностей;
  • складності з викладом своїх думок;
  • труднощі у вивченні мови і зниження успішності (неправильне написання слів, плутанина з буквами);
  • складності з навчанням читанню.

Якщо своєчасно не надати дитині допомогу, вона виявиться непідготовленою до школи і не зможе повноцінно вчитися.

Коли потрібна допомога логопеда?

Порядок і темпи розвитку у кожного малюка індивідуальні. Фахівці радять вперше показати дитину логопеду в 3 роки. Робити цього раніше не варто, тому що саме в період з 2 до 3 років відбувається стрімкий розвиток мови і поповнення словникового запасу з об’єднанням окремих слів у речення.

Є категорія дітей, які до 3-х річного віку взагалі не розмовляють. Тому до цього часу заняття з ними будуть малоефективними.

Також показати дитину фахівцеві необхідно у випадках, коли до 4-5 років у нього спостерігається:

  • перестановка букв або складів у слові;
  • неправильна вимова будь-яких звуків;
  • некоректна побудова фраз (відсутність прийменників, плутанина між множиною і одниною, відмінками і т. д.);
  • змазана мова;
  • неможливість побудувати логічно правильне речення;
  • заїкання;
  • ураження слуху;
  • білінгвізм;
  • підозра на відставання в розумовому розвитку;
  • незрілість нервової системи.

Також консультація потрібна дітям, які народилися раніше терміну, перенесли родову травму.

Розпізнати проблему допоможуть існуючі норми мовного розвитку дитини:

  1. У лексиконі однорічної дитини мають бути присутніми 3-4 простих слова. Крім цього, вона повинна розуміти окремі слова, асоціюючи їх з певними предметами.
  2. У 2 роки малюк повинен складати прості речення (з 2-3 слів). Також він повинен розуміти і виконувати інструкції з декількох пунктів. Наприклад, підійти до шафи і взяти книгу. У словниковому запасі у нього має бути вже близько 50 слів.
  3. Трирічна дитина вміє складати слова в пропозиції, правильно використовуючи відмінок і число слів, вживаючи потрібні сполучники, прийменники.
  4. В 4 роки дитина вміє складати складнопідрядні і складносурядні пропозиції. До цього віку вона уже повинна вміти вимовляти свистячі, а пізніше – шиплячі звуки.
  5. До 5-6 років дитина починає вимовляти букву «Р». У неї повинен бути вже досить великий словниковий запас, що включає узагальнюючі поняття (їжа, одяг).

Якщо мова малюка істотно відрізняється від загальноприйнятої норми, потрібно проконсультуватися з логопедом.

Як проходить заняття з логопедом?

Якщо під час візиту фахівець помітить у дитини будь-які відхилення від норми, він порадить додатково проконсультуватися з невропатологом, ЛОР-лікарем і психологом. Це пов’язано з тим, що іноді затримка мовного розвитку може вказувати на більш серйозні проблеми.

Крім того, логопед може призначити пацієнтові спеціальні заняття. Для кожної дитини розробляється індивідуальна програма корекції. Для цього проводиться діагностика порушень, встановлюється ступінь складності проблеми. Як довго доведеться відвідувати заняття з логопедом відповісти не можна, оскільки кожен малюк унікальний.

На занятті фахівець займається:

  • корекцією вимови;
  • вправами, що дозволяють поліпшити мову;
  • корекцією порушень письма, дисграфії.

Середня тривалість заняття – від 15 до 30 хвилин в залежності від віку дитини. Проводяться вони зазвичай 2-3 рази на тиждень.

Крім цього, фахівець розповість батькам, як вони можуть допомогти малюкові швидше освоїти нові навички вдома. Це можуть бути ігри, вправи, заучування віршиків і т. д.

Якщо ви підозрюєте у своєї дитини порушення мовного розвитку або просто хочете отримати консультацію логопеда з метою профілактики, запишіться на прийом у нашу клініку. Телефонуйте або залишайте заявку на сайті.

Показання для занять із логопедом

Заняття з логопедом – це важлива частина розвитку мовлення дитини. У “ДВ Клінік” ми рекомендуємо звернутися до логопеда, якщо ви помітили у свого малюка такі ознаки:
У віці 1-2 роки:

  • Відсутність лепету: малюк не гулить, не вимовляє склади.
  • Відсутність реакції на мовлення: дитина не відгукується на своє ім’я, не виконує прості інструкції.
  • Відсутність жестів: малюк не махає рукою на прощання, не вказує пальцем на предмети.

У віці 2-3 роки:

  • Малий словниковий запас: дитина знає і використовує менше 50 слів.
  • Труднощі з розумінням мовлення: малюк не виконує прості прохання, не розуміє запитань.
  • Неправильна вимова звуків: дитина спотворює звуки, пропускає їх або замінює іншими.
  • Заїкання: дитина повторює звуки, склади чи слова, робить непередбачені паузи в мовленні.

У віці 4-5 років:

  • Труднощі з побудовою фраз: дитина говорить короткими, простими реченнями, порушує порядок слів.
  • Бідний словниковий запас: дитина використовує обмежену кількість слів, не знає назв багатьох предметів та дій.
  • Порушення граматичної будови мовлення: дитина неправильно вживає відмінки, числа, роди.
  • Порушення звуковимови: дитина не вимовляє або спотворює кілька звуків.
  • Труднощі з навчанням читанню та письму: дитина плутає літери, не може зливати звуки в склади, робить помилки під час письма.

Крім того, показанням до занять із логопедом є:

Важливо пам’ятати, що раннє звернення до логопеда дозволяє ефективно коригувати мовленнєві порушення та запобігати їх негативному впливу на розвиток дитини.

Методики, які застосовує логопед

Артикуляційна гімнастика:

  • Комплекс вправ, спрямованих на розвиток м’язів мовленнєвого апарату (язика, губ, щік).
  • Допомагає правильно вимовляти звуки, покращує дикцію та чіткість мовлення.
  • Для дітей використовуються ігрові форми артикуляційної гімнастики, щоб зацікавити їх і зробити заняття більш захопливими.

Дихальна гімнастика:

  • Навчаємо правильному мовленнєвому диханню, яке є основою для розвитку мовлення та голосу.
  • Використовуємо різноманітні ігри та вправи з повітряними кулями, вертушками, мильними бульбашками.

Розвиток фонематичного слуху:

  • Навчаємо розрізняти звуки на слух, виділяти їх із слів, визначати послідовність звуків у слові.
  • Використовуємо ігри зі звукоподражанням, різні види лото, музичні ігри.

Постановка звуків:

  • Навчаємо правильної артикуляції кожного звуку.
  • Застосовуємо спеціальні прийоми та вправи, підбираємо індивідуальний підхід до кожної дитини.

Автоматизація звуків:

  • Закріплюємо правильну вимову звуків у складах, словах, реченнях, зв’язному мовленні.
  • Використовуємо різноманітні мовленнєві ігри, читання, переказ, складання розповідей.

Розвиток лексико-граматичної будови мовлення:

  • Збагачуємо словниковий запас, навчаємо правильно будувати речення, узгоджувати слова за родом, числом і відмінком.
  • Використовуємо сюжетні картинки, ігри з іграшками, читання казок, бесіди на різні теми.

Логопедичний масаж:

  • Застосовуємо різні види масажу (класичний, зондовий, точковий) для нормалізації м’язового тонусу мовленнєвого апарату.

Заняття з використанням комп’ютерних програм та інтерактивних дощок:

Використовуємо спеціальні програми та додатки для розвитку мовлення, корекції звуковимови, розширення словникового запасу.

Автор:

Сторожук Олександр Михайлович

CEO DV clinic, психофізіолог

Задати питання або записатися на прийом

Запитати в Viber

Запитати в Telegram

Запитати в Facebook

Вартість

Консультація лікаря невролога вищої категорії консультація 45 хв 900 грн
Заключна консультація психофізиолога для оцінки проміжного результату, та корекції програми консультація 30 хв 500 грн
Консультація психофізіолога (деталізована росшифровка ЕЕГ, аналіз МРТ, доплерографії та супутніх аналізів) консультація 45-60 хв 890 грн
Консультація лікаря психіатра консультація 30 хв 1500 грн
Консультація логопеда-дефектолога консультація 45 хв 800 грн
Консультація нейропсихолога (нейропсихологічна діагностика, консультація, заключення) консультація 45-60 хв 800 грн
Первинна консультація по сенсорній інтеграції консультація 60 хв 800 грн
Консультація дитячого психолога консультація 50-60 хв 600 грн
Консультація когнітивно-поведінкового терапевта консультація 50 хв 800 грн
Консультація психолога у напрямку Позитивна психотерапія за Н. Позешкіан (підліток) консультація 50-60 хв 600 грн
Консультація психолога у напрямку Позитивна психотерапія за Н. Позешкіан (дорослий) консультація 50-60 хв 800 грн
Сімейне консультування консультація 90 хв 1500 грн
Консультація АВА терапевта консультація 60 хв 800 грн

Спробуйте стікерпаки нашого центру

перейдіть за посиланням для завантаження

О центре